Prowadzenie ksiąg rachunkowych.
Co należy do naszych obowiązków?
- prowadzenie rejestrów VAT sprzedaży i zakupów / kosztów
- sporządzanie deklaracji dotyczących podatku od towarów i usług (VAT)
- sporządzanie informacji podsumowujących (VAT-UE) oraz zgłoszeń INTRASTAT
- bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych (księga główna i księgi pomocnicze)
- prowadzenie rozliczeń operacji w walutach obcych, w tym WDT, WNT, import i eksport
- rozliczenia w zakresie podatku dochodowego (PIT) właścicieli / wspólników
- rozliczenia w zakresie podatku dochodowego (CIT) spółek
- rozliczenia i deklaracje ZUS właścicieli
- prowadzenie ewidencji środków trwałych wraz z naliczaniem odpisów amortyzacyjnych (dla celów bilansowych i podatkowych)
- prowadzenie ewidencji wyposażenia
- bieżące udzielanie porad dotyczących poprawności dokonywanych operacji gospodarczych w kontekście sytuacji finansowej firmy oraz obowiązujących przepisów prawa
- rozliczenia roczne i sporządzenie zeznań podatkowych (m.in. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38)
- pośrednictwo i współpraca z urzędami skarbowymi, ZUS itd.
- kontrola należności i zobowiązań
- bieżący monitoring sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
- sporządzanie pełnych i skróconych sprawozdań finansowych
- sporządzanie dodatkowych raportów i sprawozdań na potrzeby innych instytucji
- sporządzanie dodatkowych raportów i sprawozdań na potrzeby zarządu / właścicieli / rady nadzorczej
- sporządzanie obowiązkowych sprawozdań statystycznych do GUS
- współpraca z biegłym rewidentem podczas badania sprawozdania finansowego
- wsparcie merytoryczne w przypadku kontroli podatkowych i skarbowych;
- inne usługi na życzenie klienta